ÇANKIRI İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Çankırı Eğitiminde Yenilikçi Yaklaşımlar “Anahtarım Türkçem” Projesi

Çankırı Eğitiminde Yenilikçi Yaklaşımlar “Anahtarım Türkçem”  Projesi

İlimiz Atatürk Ortaokulu Türkçe öğretmenleri tarafından Türkçedeki yazım ve noktalama uygulamalarıyla ilgili bir proje hazırlanmıştır.

“Anahtarım Türkçem” projesinin temel amacı; öğrencilerin yazım kuralları ve noktalama işaretlerini eğlenceli bir şekilde, oyunlaştırarak öğrenmesini sağlamaktır.Öğrenmede en önemli faktörlerden biri, bilgiyi günlük hayatımız ile ilişkilendirmektir. Soyut bir konu olan yazımı karıştırılan kelimeler ve noktalama işaretleri bu sayede daha kalıcı hale gelecektir.

Türkçe öğretmenleri tarafından dil bilgisi kuralları tekerlemelere, akılda kalıcı kısa kafiyeli cümlelere dönüştürülerek her gün için bir parola oluşturulmuştur. Bu parola birinci ders bütün öğrencilere duyurulmuş ve kısa açıklamalar yapılmıştır. Öğrenciler derste söz istediklerinde, öğretmenler odasına girerken, idarecilerle görüşmek istediklerinde, kantinde, derse geç kaldıklarında o günün parolası kendilerine sorulmuştur. O günün parolası okul girişindeki monitörde gün boyu gösterilmiştir. Öğrencilerin öğrenmekte güçlük çektiği yazımı karıştırılan sözcükler tespit edilmiş ve muhtelif yerlere asılmıştır. Ayrıca bir parola ağacı oluşturulmuş ve günün parolaları ağaca yaprak şeklinde eklenmiştir.

Proje yürütücümüz Mehmet GÜMÜŞ, “Öğrenmenin en kalıcı hali eğlenceli ve yaşamla iç içe olanıdır. Projemizin çıkış noktasını da bu oluşturmaktadır. Öğrenmesi zor ve sıkıcı olan yazımı karıştırılan kelimeler ve noktalama işaretleri proje ile zevkli bir hale gelmiştir. Öğrencilerimizin projeye olan ilgisi bizi mutlu etmeye yetti. Yaptığımız işin yerine ulaştığını görmek en büyük keyiftir.” dedi.

Okul müdürü Nadir KAYAŞ, “Öğrenmenin tam olarak gerçekleşmesinin göstergesi, öğrenilenin günlük hayatta bir refleks halinde kullanılabilir olduğunun görülmesidir. Bu tür refleksin oluşması da beynin aynı bilgi ile sürekli uyarılmasından geçer. Projemizde öğrencilere gün boyu değişik durumlarda o günün parolasının sorulması, parola ağacı, ekran yazısı, merdiven ve koridorlardaki uyarıcı yazılar ile sürekli tekrarlar yapılarak kalıcılığın oluşması sağlanmıştır. Parolamız sadece öğrencilerimize değil, Türkçe branşı dışındaki öğretmenlerimize de olumlu kazanımlar sağlamıştır. Projenin uygulanmasında sadece Türkçe öğretmenlerimizin değil, tüm öğretmenlerimizin katılımının olması da projeye daha güzel bir hava katmıştır.” dedi.

27-04-201827-04-201827-04-201827-04-201827-04-2018

 

 

İl Milli Eğitim Müdürlüğü Cumhuriyet Mh. Park Sk. Hükümet Konağı. Çankırı - 03762131536

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.