ÇANKIRI İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Muazzez Ser-Ved Amaratoğlu Ortaokulu TÜBİTAK Sergisi Açıldı

Muazzez Ser-Ved Amaratoğlu Ortaokulu TÜBİTAK Sergisi Açıldı

 

 

TÜBİTAK 4006 sergisi, Çankırı Muazzez Ser-Ved Amaratoğlu Ortaokulunda İbrahim ULUSOY yürütücülüğünde gerçekleştirildi. 23 proje tanıtılmış olup 47 öğrenci ve 18 danışman öğretmen projelerin tanıtımında ve sunumunda görev aldı. Gerçekleştirilen sergiye İl Millî Eğitim Müdürü Muammer ÖZTÜRK, İl Özel İdaresi Genel Sekreteri Hasan YILDIZ, maarif müfettişleri, şube müdürleri, öğretmenler ve öğrenciler katıldı.

 

ACABA HANGİSİ? 

Tanıtımı yapılan projede Çankırı ilinde marketlerde satılan içme sularının pH değerlerinin ölçülerek vücudumuzun sağlığı için en ideal suyun tespit edilmesi amaçlandı. 11 Adet şişe suyunun ve musluk suyunun pH değerlerini ölçmek amacıyla şeffaf bardakları yarısına gelecek şekilde bu sularla dolduruldu, her bardağa 10 damla Fenol kırmızısı (pH indikatörü) damlattık. Oluşan renk değişimlerine göre pH değerlerini belirledik. Şişelerin etiketlerinde belirtilen değerlerle karşılaştırıldı. Ölçümleri yapılan 11 şişe suyunun ve şehir musluk suyunun pH değerleri sağlığımızı olumsuz etkilemeyecek değerlere sahiptir.

 

 

24-04-2018

 

Proje yürütücüsü İbrahim ULUSOY, “Öğrencilerimizden gelen her fikri değerlendirerek onlara projelerinde yol göstermeye ve yaptıkları çalışmaları sunmaları için ortam hazırlamaya çalıştık.

Yaptığımız çalışmalardaki temel amaç, öğrencilerin soru ve problemlerini günlük hayatla bağdaştırarak, problemlerine eğlenceli ve etkin çözümler bulmalarını sağlamak ve öğrencilerde varolan proje hazırlamadaki zorluk, sıkıcılık ve buna benzer önyargıları kırmaktır. Yapılan etkinlik öğrenciler açısından amacına uygun bir şekilde gerçekleştirildi.”  dedi.

24-04-201824-04-201824-04-201824-04-2018

 

 

 

 

İl Milli Eğitim Müdürlüğü Cumhuriyet Mh. Park Sk. Hükümet Konağı. Çankırı - 03762131536

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.