ÇANKIRI İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Bilgi Evlerimiz… Kütüphanelerimiz

Bilgi Evlerimiz… Kütüphanelerimiz

İnsanoğlu tarihin birçok devrinde edindiği bilgiyi saklamak ve gerektiğinde bu bilgiye en kolay yoldan ulaşmak amacıyla büyük gayretler harcayarak kütüphaneler oluşturmuştur. Öyle ki bu bilgi depolama işi kâğıt kullanımının olmadığı dönemlerde bile kendine hayat bulmuş ve insanlar ağaç kabuklarına, kaya parçalarına, kil tabletlere, bez parçalarına, papirüslere bilgiler yazarak kütüphaneler ortaya çıkarmıştır.

Kültürümüzün önemli bir parçası ve kütüphaneciliğin mihenk taşlarından biri olan Endülüs’te oluşturulan zengin kütüphanelerin Ortaçağ Avrupasını karanlıktan çıkaran ve Rönesansa zemin hazırlayan en temel unsur olduğu herkesçe kabul edilmektedir. Kütüphanenin ve kitabın ne denli önemli bir unsur olduğu sadece bu örnekten bile kolayca anlaşılmaktadır.

Geçmişte gördüğümüz bu gayret ve çabadan yola çıkarak uzay teknolojisinin kullanıldığı çağımızda kitap ve kütüphaneden yoksun olan okulların olmaması eğitimdeki en temel felsefelerden biri olmalıdır.

Okul kütüphaneleri öğrencilere okuma alışkanlığı kazandırmanın yanında, kişisel gelişimi, eğitim faaliyetlerini ve programlarını desteklemeye yardımcı olur. Öğrenciye edindiği bilgiyi pekiştirmek, geliştirmek ve yeni fikirler üretmek amacıyla en çok yardımcı olacak kurum okul kütüphaneleridir. Bunun için her öğrencinin kolayca kitaba ulaşabileceği alanlar oluşturmak ciddi bir görevdir. Fiziki yetersizliklerden dolayı kütüphanesi bulunmayan okullarda kitap temini işi sınıf kitaplıklarından sağlanmakta ancak sınıf kitaplıkları bu hizmeti tam anlamıyla yerine getirmekte sınırlı kalmaktadır. Sınıf kitaplıklarında az sayıda kitap olması, öğrencilerin seçme imkânının sınırlı olması, beğendiği ya da okumaktan keyif aldığı tarzda kitaplara her zaman ulaşamaması, sınıf kitaplığının okumak için farklı bir ortam sunamaması ve kütüphanenin oluşturmuş olduğu o hoş ve edebi ortamı sağlamaktan uzak olması bu sıkıntıların en başında gelir.

Eğitimde fırsat eşitliği ilkesinden yola çıkarak kütüphanesi bulunan bir okuldaki öğrenci ile kütüphanesi bulunmayan bir okuldaki öğrenci arasındaki farkı ortadan kaldırmak eğitim yöneticilerinin önemli bir görevidir. Bu amaçla Milli Eğitim Müdürlüğü olarak il genelinde kütüphanesi olmayan ya da kütüphanesinde yeterli donanımı bulunmayan okulların bu ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla çeşitli donatım faaliyetleri gerçekleştirilmiş ve bu okullarımızın ihtiyaçları karşılanmaya çalışılmıştır. Gerçekleştirilen planlama ile ihtiyacı bulunan diğer okulların da bu konuyla ilgili sorunları da önümüzdeki eğitim öğretim yılı içerisinden itibaren çözülecektir.

Ayrıca bu yıl içerisinde fiziki yetersizliklerden dolayı kütüphanesi bulunmayan iki okulumuza atıl araçlardan faydalanarak farklı kütüphane tasarımları gerçekleştirilmiştir.

Z kütüphane donatımı yapılan ilimiz Şehit Yahya Coşkuner Ortaokulu Türkçe öğretmeni İlknur METİN konuyla ilgili olarak, “Okumasan da kitapların içinde ol, kitap insana en iyi gelen şeydir.” düsturuyla tüm öğrencilerimizi kütüphanemize davet ettik ve kapısını hiç kapatmadık. Z kütüphane şeklinde dizayn edilen kütüphanemizde vakit geçirebilmek için kitap okumayı zorunlu kılmadık. Çünkü biliyorduk ki, kitap isteseler de istemeseler de öğrencilerimizi kendisine çekecek. Umduğumuz gibi de oldu. Öğrencilerimiz teneffüslerde on dakikalık molalarını kütüphanemizde zevkle geçiriyorlar. Her türden kitabın yer aldığı, keyifle okuyabilecekleri kitaplarla donattığımız kütüphanemizin kitap sayısı da belirgin bir oranda arttı. Araştırma yapabilecekleri, kitap okuyup sohbet edebilecekleri bir ortam haline getirdiğimiz kütüphanemizde kitap okumaktan zevk alan öğrencileri görmek tüm okulumuzun mutluluk kaynağı.” dedi.

 

 

 

22-06-201822-06-201822-06-201822-06-201822-06-201822-06-201822-06-201822-06-201822-06-201822-06-201822-06-2018

Abdulhalik Renda Mahallesi Ankara Caddesi No.38 ÇANKIRI - 03762131536, 03762131134

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.