Din Öğretiminde Dijital Dönüşüm
"21. Yüzyılda teknoloji, eğitimin vazgeçilmez bir unsuru olmuştur. Salgın ile birlikte eğitim gündemimizde daha fazla anılmaya başlayan, yenilikçi öğrenme yaklaşımı 'Hibrit Öğrenme' adeta zorunlu hale gelmiştir. Hibrit öğrenmenin vazgeçilmez parçası olan çevrim içi ders/etkinlikler hem öğrenci hem de öğretmenlerin dijital becerilerini artırması gereğini ortaya koymuştur.
e-DİKAB; öğrenci ve öğretmenlerin dijital becerilerinin artırılması, dijital ders içerikleri oluşturması ve bu içeriklerin derslerde kullanılarak Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersine ilgiyi, motivasyonu ve beraberinde akademik başarıyı artırması amacıyla planlanmış bir eTwinning projesidir. Projenin ana faaliyeti öğrencilerin ve öğretmenlerin uygun Web 2.0 araçları ya da yazılım programları ile içerik üretmesi ve bunların uygun bir planlama ile derslerde kullanılmasıdır. Bununla birlikte projede yer alan okulların teknolojinin etkili ve verimli kullanılması noktasında bilinçlendirilmesi de önemsenmiştir.
E-DİKAB Projesi, Çankırı, Eskişehir, Yozgat, Adana, Konya, İstanbul, Ordu ve Ardahan'dan 9 danışman öğretmen ve 119 öğrencinin katılımıyla gerçekleşmiştir. Projede yer alan öğretmenler çalışma kitapları, dijital oyunlar ve VFabrika ile etkileşimli içerikler hazırlamışlardır. EBA'ya yüklenen içerikler moderasyon kontrolünden geçerek tüm Türkiye'de yayınlanarak Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Alanında 48 olan içerik sayısı 167'ye çıkarılmıştır.
İlimizde Mehmetçik Ortaokulunda Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmeni olan Ayşe ÖZER danışmanlığında yürütülen projede, uzaktan eğitimde Web 2.0 canlı dersleri ile okulumuz öğrencilerine bu araçların kullanımı öğretilerek onlara bağımsız bir şekilde kendi içeriklerini üretebilecek beceri kazandırılmıştır.
Bu projede okulumuz 8. sınıf öğrencilerimizden Ayşe Irmak, Alihan, Alperen, Betül, Defne, Elif İkra, Kenan Efe, Mehmet Efe, Selim ve Tuğra; Canva, Wordart, Wheeldecide, CrosswordLabs, Pixton, Wordwall, LearningApps, LearningSnacks gibi Web 2.0 araçları aracılığıyla Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde yer alan üniteler ile ilgili oyunlar üretmiş ve kullanmışlardır. Ayrıca Proje Danışman öğretmenleri tarafından üretilen Kahoot, Quizizz, Socrative ve VFabrika araçları ile hazırlanan oyunlar da canlı derslerde ve okul takımlarıyla yapılan çalışmalarda keyifle kullanılmıştır. Proje sonunda proje öğrencilerine yapılan anketlerde de hedeflenen şekilde öğrencilerin %95,9'unun derslerde Web 2.0 araçları ile yapılan etkinliklerin dersi daha ilgi çekici hale getirdiğini düşündüklerini ifade etmişlerdir.
Projenin hayata geçmesinde emeği geçen okul idarecilerimize, öğretmenimize, proje ortaklarına ve öğrencilerimize teşekkür ederiz.