Öğretmenlerimize 'Öğrenci Projelerinde Öğretmen Rolü' Başlıklı Sunum Gerçekleştirildi
Proje tabanlı öğrenme yaklaşımı öğrencilerimizin, bilgileri sadece dinleyici olarak değil meydana gelen değişim ve gelişimin bir parçası olarak problem çözme becerisi ile analitik, yaratıcı ve eleştirel düşünme becerisi kazanmasına ortam sağlayan bir yaklaşımdır. Öğrencilerimizin proje çalışmaları gerçekleştirerek bilimsel çalışmalar içerisinde daha fazla yer almasını sağlama da öğretmenlerimizin gerçekleştireceği danışmanlık ve rehberlik çalışmaları büyük önem taşımaktadır. Bu kapsamda Yozgat Bozok Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mustafa Böyükata tarafından ortaokul ve ortaöğretim kurumlarımızda görev yapan öğretmenlerimize "Öğrenci Projelerinde Öğretmen Rolü" konulu çevrimiçi seminer gerçekleştirildi. Seminerde TÜBİTAK programları ve bazı STK'lar tarafından yürütülen proje etkinliklerinden bahseden Böyükata, bilim okuryazarlığı ve doğru düşünme becerilerinin, her öğrenci için temel gereklilik olarak görülmesi gerektiğini belirterek bilim ile ilgili temel prensiplerin erken yaşlarda öğretilmesi gerektiğinin altını çizdi.
Prof. Dr. Mustafa Böyükata, "Gerekli eğitim altyapısı ve bilinçli yaklaşımı topyekûn aktif kıldığımız gün, öncü bilim insanlarının Türkiye'den daha fazla çıkması an meselesidir" dedi ve özverili çalışmalar ile eğitimde gönüllü fedakârlık yapılmasının önemine de değindi.
Öğrencilerimizin her zaman olduğundan daha fazla bilimsel çalışmalar içerisinde yer alabilmesi adına gerçekleştirilen bu seminere kıymetli vakitlerini ayıran Yozgat Bozok Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mustafa Böyükata'ya, her daim özverili çalışmalarda bulunan idareci ve öğretmenlerimize seminere katılımlarından dolayı teşekkürlerimizi sunarız.